گزارش سازمان ملل درباره ادامه نقض تحریم تسلیحاتی لیبی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، کمیته کارشناسان لیبی در سازمان ملل از نقض ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی و تداوم آن توسط برخی کشورها ازجمله، امارات، روسیه و ترکیه پرده برداشت.

گزارش سازمان ملل درباره ادامه نقض تحریم تسلیحاتی لیبی

به نقل از العربی الجدید، کمیته کارشناسان لیبی در سازمان ملل با ارائه گزارشی به سازمان ملل گفت که برخی کشورها قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده و به ارسال سلاح و نیرو به لیبی ادامه می دهند.

در این گزارش 555 صفحه ای آمده است که تحریم تسلیحاتی لیبی کاملاً بی اثر است و تخلفاتی که توسط کشورهایی حامی طرف های درگیر در لیبی اجرا شده، کاملاً فاحش و آشکار است و این کشورها اقدامات تحریم را کاملاً نادیده می گیرند.

طبق این گزارش، تعدادی از کشورها محموله های کشتی های تجاری یا هواپیماهای مشکوک راهی لیبی را بازرسی نمی کنند چه این کشورها خودشان مبدا آن محموله ها بوده یا صرفاً یک محل عبور برای آنها باشد. این کشورها؛ اردن، امارات، ترکیه، سوریه و مصر هستند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تداوم حضور نظامیان خارجی در لیبی آمده است: شرکت خدمات امنیت بلاک شیلد که مقر آن در امارات قرار گرفته است از طریق دو شرکت سودانی 611 شهروند این کشور را برای اعزام به لیبی به خدمت گرفته است. این سودانی ها در اردوگاه الغیاثی در امارات و تحت نظارت افسران اماراتی آموزش دیده اند.

در ادامه این گزارش، به حضور مزدوران سوری در لیبی اشاره شده و شمار آنها حدود 4000 تا 13 هزار تن تخمین زده شده است

کمیته کارشناسان لیبی در سازمان ملل در ادامه تأکید کرد، شرکت های امنیتی دیگری نیز وجود دارند که در ارسال سلاح و سرباز به لیبی دست دارند، مقر این شرکت ها در امارات، روسیه و ترکیه قرار گرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "گزارش سازمان ملل درباره ادامه نقض تحریم تسلیحاتی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سازمان ملل درباره ادامه نقض تحریم تسلیحاتی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید