سرکرده یک گروه تروریستی سوری در لیبی کشته شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ارتش ملی لیبی از به هلاکت رسیدن یکی از سرکردگان نیروهای سلطانمراد از گروه های تروریستی مخالف دولت سوریه که از سوی ترکیه به لیبی منتقل شده اند، در طرابلس خبر داد.

سرکرده یک گروه تروریستی سوری در لیبی کشته شد

شبکه الخبر سوریه روز یکشنبه به نقل از بیانیه ارتش لیبی اضافه کرد: مراد ابوحمود العزیزی دارای ملیت سوری که از سرکردگان گروه موسوم به سلطانمراد بود، دیروز در درگیری ها در محور جاده فرودگاه طرابلس کشته شد.

بر اساس این بیانیه، ارتش لیبی دیروز توانست تعدادی از شبه نظامیان سوری وابسته به ترکیه را در محورهای الکهرباء (برق) - جسر المطار (پل فرودگاه) - شارع الغاز (خیابان گاز) و رامله هدف قرار دهد.

بنابر اعلام شبکه الخبر سوریه، گروه تروریستی سلطانمراد در سال 2012 برای پیشبرد اهداف اشغالگران ترکیه و به دستور و پشتیبانی سازمان اطلاعات این کشور در شهر اعزاز در حومه شهر حلب تاسیس شد.

لشکر سلطانمراد با پشتیبانی ترکیه در مناطق میان شهرک های اعزاز تا جرابلس در شمال حلب و با هماهنگی گروه تروریستی ارتش آزاد با نیروهای دولتی سوریه می جنگید.

بیشتر اعضای این گروه از ترکمن های سوریه و از حمایت مالی و نظامی ترکیه برای مقابله با ارتش سوریه برخوردار هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیش از این از کشته شدن 13 شبه نظامی از گروه های تروریستی سوریه مورد حمایت آنکارا که توسط ترکیه به لیبی منتقل شده بودند، طی روزهای گذشته خبر داده بود.

این دیده بان حقوق بشری، شمار مزدوران مسلح ترکیه که از سوریه به لیبی منتقل شده اند را حدود 11 هزار و 200 نفر اعلام کرده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، پنجشنبه گذشته نیز یک فروند هواپیما حامل 300 نفر از شبه نظامیان سوری وابسته به آنکارا که از ترکیه راهی لیبی شده بودند، در شهر مصراته در شمال غرب لیبی سقوط کرد.

شبکه الخبر سوریه اضافه کرد: اشغالگران ترکیه برای سرقت منابع نفتی لیبی در دریای مدیترانه با دخالت غیرقانونی در درگیری های این کشور از دولت آشتی حمایت می کند و با عقد قراردادی که سال گذشته با دولت آشتی امضا کرد، قصد دارد به منابع نفت و گاز لیبی در آب های دریای مدیترانه دست یابد.

این شبکه خبری ادامه داد: ترکیه پیش از لیبی، با تجاوز به سوریه و حمایت از تروریست ها در شمال این کشور قصد دارد منابع نفت سوریه را در اختیار گیرد.

پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، دو دولت در این کشور یکی در شرق به ریاست ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر و دیگری در غرب که مورد حمایت جامعه جهانی است، شکل گرفته است.

ترکیه از حکومت غرب لیبی حمایت می کند و در ماههای اخیر با اعزام تعداد زیادی از مزدوران خود از سوریه به لیبی از حکومت غرب این کشور پشتیبانی کرده است. در مقابل امارات، عربستان، مصر و روسیه از دولت حفتر در شرق لیبی حمایت می کنند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "سرکرده یک گروه تروریستی سوری در لیبی کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکرده یک گروه تروریستی سوری در لیبی کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید