آنالیز ترمیم حقوق کارگران در اولین جلسه شورای عالی کار

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت:در جلسه شورای عالی کار دستمزد و تبدیل بن خوار و بار یا اقلام مصرفی کارگران از نقدی به غیر نقدی مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز ترمیم حقوق کارگران در اولین جلسه شورای عالی کار

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور در تبادل نظر با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی وبلاگ تجهیزات شبکه، درباره مصوبات اولین نشست شورای عالی کار گفت: 2 مورد از مباحثی که در جلسه مطرح شد به شرایط معیشتی کارگران کشور مربوط بود که ترمیم دستمزد و تبدیل بن خوار و بار یا اقلام مصرفی کارگران از نقدی به غیر نقدی بود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان این که با تبدیل بن خوار و بار نقدی به غیر نقدی مخالفت شد اظهار کرد: علت این مخالفت این بود که پیشنهاد دهنده صندوق کارآفرینی امید بود و نفعی برای کارگران نداشت اگر دولت وارد عمل گردد و سهم خود را به وسیله تامین کالا های اساسی کارگران پرداخت کند کارگران هم با بن اقلام مصرفی غیر نقدی موافق خواهند بود.

ابوی ادامه داد: اگر دولت وارد عمل گردد کارگران حاضر هستند 600 هزار تومان بن کارگری را را واریز نمایند و در عوض آن کالا دریافت نمایند که این کار هم در کاهش نرخ تورم نقش دارد و هم به سفره کارگران مقداری رنگین خواهد شد که نیت و برنامه پیشنهاد دهنده فقط این بود که این وجه در صندوق کارآفرینی امید واریز گردد و آن ها بر این اساس به کارگران کارت اعتباری و کارت خرید بدهند که به نوعی این کار اختیار را از کارگر سلب می کرد و با آن مخالفت شد.

وی با اشاره به این که پیشنهاد دیگر این صندوق ارائه تسهیلات بود اضافه کرد: تسهیلات پیشنهادی سود بالایی داشت به همین علت موضوع غیر نقدی شدن اقلام مصرفی کارگران رد شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور توضیح داد: درباره وضع معیشتی کارگران و افزایش قدرت خرید آن ها صحبت شد و دغدغه های کارگران را مطرح کردیم و در این جلسه حرف های جامعه کارگری شنیده شد و قرار بر این شد راه چاره هایی برای برطرف مسائل کارگران پیدا گردد البته ما به عنوان نماینده کارگران پیشنهاداتی مانند بهره مندی از هدفمندی یارانه ها، استفاده از اقلام تنظیم بازار و توزیع در سیستم کارگری کشور و تامین مسکن برای کارگران را ارائه کردیم.

ابوی با بیان این که ما راه چاره های خود را ارائه کردیم، اما هنوز مصوبه ای در این زمینه تصویب نشده است گفت: قرار بر این شد در جلسات بعدی در این زمینه تصمیم گیری گردد یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است این بود که از این به بعد تمام دستور جلسه ها با ضمایم به نمایندگان ارسال خواهد شد که بدانند در جلسات شورا قرار است درباره چه موضوعی بحث گردد و این کار از پیشنهادات فی البداهه جلوگیری می نماید.

وی با بیان این که این جلسات به صورت منظم ماهی یک مرتبه روز های شنبه برگزار گردد اظهار کرد: تشکیلات جلسات نامنظم ما را اجبار می کرد تا حرف هایمان را در جای دیگری بزنیم و تلنبار شدن درخواست ها و مطالبه گری کارگران روز به روز افزایش پیدا می کرد مشکل ساز می شد که با برگزاری منظم جلسات این مشکل هم حل خواهد شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور ادامه داد: گروه های کارگری و کارفرمایی نمایندگان خود را معرفی کردند و کارگروه مزد در هفته های آینده کار خود را شروع می نماید و جلسه تشکیل می دهد اگر این کارگروه به موقع پیشنهادات خود را آماده کند در انتهای سال و اسفند ماه بدون تنش و بدون دردسر منطقی تر به دستمزد کارگران که نزدیک به دستمزد واقعی باشد می رسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز ترمیم حقوق کارگران در اولین جلسه شورای عالی کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ترمیم حقوق کارگران در اولین جلسه شورای عالی کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید