ترامپ اعضای ناتو را به تنبیهات تجاری تهدید کرد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، رئیس جمهور آمریکا در صحبت هایی به برخورد تجاری با کشورهای عضو ائتلاف ناتو که به گفته او به اندازه کافی در هزینه های نظامی مشارکت نمی نمایند، تهدید کرد.

ترامپ اعضای ناتو را به تنبیهات تجاری تهدید کرد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صحبت هایی در واشنگتن در مقابل نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل گفت اخیرا با رهبران 9 کشوری که توانسته اند شرط ناتو برای صرف 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود برای بودجه دفاعی را برآورده نمایند یک نشست سودمند داشته است.

ترامپ از کشورهای که هنوز این شرط را عملی ننموده اند گلایه نموده و گفت: بعضی از کشورها حتی نزدیک این استاندارد هم نشده اند و ممکن است ما مجبور شویم در قبال تجارت با آنها برخورد کنیم. این عادلانه نیست که آنها از حمایت های آمریکا برخوردار شوند بدون این که پولی صرف نمایند.

در عین حال ترامپ چند روز پیش در ملاقات با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در شهر لندن طی اجلاس سران ناتو کشور کانادا را در زمینه صرف بودجه نظامی با لفظ متخلف توصیف کرد.

در این نشست ترودو ابتدا خطاب به ترامپ از تعهدش به افزایش بودجه نظامی کانادا صحبت نموده و خبر از صرف 1.4 درصد از فراوری ناخالص داخلی کشورش برای بودجه نظامی داده بود.

ترامپ کشورهای را که در ناتو بودجه نظامی کافی تامین نمی نمایند تهدید به برخورد تجاری کرد.

او همچنین نسبت به شرایط موجود در ائتلاف ناتو اظهار خوش بینی کرد و گفت: نشست های مربوط به ناتو خیلی خوب برگزار شدند و ناتو در حال حاضر شرایط بسیار خوبی داشته و روابط ما با دیگر کشورها واقعا فوق العاده است.

ترامپ تاکید نمود که در ارتباط با الزامات مربوط به بودجه دفاعی در ناتو همه قرار نیست چنین مساله ای را دوست داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ اعضای ناتو را به تنبیهات تجاری تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اعضای ناتو را به تنبیهات تجاری تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید