جمعیت روستایی برخوردار از برق خراسان جنوبی به 99.85 درصد رسید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: خاتمه سال 98 درصد جمعیت روستایی برخوردار از برق استان به 99.85 درصد رسید؛ در حالی که میانگین کشوری این شاخص 99.7 درصد است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

جمعیت روستایی برخوردار از برق خراسان جنوبی به 99.85 درصد رسید

به گزارش همشری انلاین به نقل از ایرنا، مهدی دادگر جمعه 15 فروردین با تشریح فعالیت ها و اقدامات اجرا شده در صنعت برق استان به رسانه ها خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به لحاظ منابع اعتباری و نقدینگی محدودیت های خاصی وجود داشت اما مانع از اجرای پروژه های بزرگ شرکت توزیع نیروی برق استان نشد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 9 هزار انشعاب به مشترکان شهری و روستایی واگذار و تامین برق آنان انجام شد افزود: با احتساب این تعداد مشترک، مشترکان استان در خاتمه سال گذشته به 376 هزار و 900 مشترک رسید.

دادگر گفت: برای تامین برق این مشترکان نیازمند احداث شبکه هایی بوده ایم که در این خصوص 200 کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف برای تامین برق اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: با احتساب تعداد مشترکان سال 98، مجموع شبکه های برق در سطح استان به 19 هزار کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و ضعیف رسیده است.

وی گفت: همچنین برای تامین برق این مشترکان 248 پست توزیع اجرا و با احتساب این پست ها، 9 هزار و 623 پست توزیع بهره برداری شده است.

دادگر برق رسانی به روستاهای فاقد برق را یکی از برنامه های در دست اقدام این شرکت ذکر کرد و گفت: در این زمینه در سطح استان گام های بلندی برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق برداشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر اغلب روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند همچنین تعداد زیادی از روستاهای بالای پنج خانوار که به شبکه نزدیک بوده اند از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی شرح داد: یکی از طرح های بزرگی که سال گذشته در استان با تلاش استاندار به ثمر رسید، آغاز ساخت 10 هزار واحد مسکن مقاوم روستایی در قالب طرح مسکن محرومان بود که در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان هم هدف گذاری کرد، به شکلی که در واحدها زمانی که مالکان بخواهند مستقر شوند بتوانند از برق بهره مند شوند.

وی گفت: در این خصوص شرکت توزیع نیروی برق برای احداث شبکه برق، کار را به دست گرفت و در دستور کار خود قرار داد زیرا واحدها در 600 روستای استان پراکنده بودند.

دادگر گفت: با برنامه ریزی که برای سال 98 انجام شد در مجموع 6.5 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 40 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 27 دستگاه پست اجرا شد تا متقاضیان برقدار شوند.

وی اعتبار هزینه شده در این بخش را 10 میلیارد تومان مطرح نمود و گفت: همچنین پیش بینی می شود در سال 99 نیز معادل این اعتبار برای واحدها هزینه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به مصوبات سفر استاندار اشاره کرد و گفت: مصوبات سفر استاندار یکی از اقدامات موثری و تحرک آفرین در سطح استان بود.

دادگر تامین برق معادن، شهرک های روستایی، برق رسانی به روستاهای فاقد برق، تامین برق محلات دامداری، روشنایی معابر و دایر کردن واحدهای عملیاتی در برخی شهرها را از جمله مصوبات شرکت توزیع نیروی برق استان در سفرهای استاندار مطرح نمود.

وی افزود: این مصوبات در چارچوب اعتباری خود پیگیری شد و با احداث 5.8 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 6.5 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 9 دستگاه پست و 1.8 کیلومتر شبکه معابر زمینی و هوایی توانستیم این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت هایی که در زمینه کاهش خاموشی ها در سطح استان انجام می شود توسعه شبکه اتوماسیون توزیع است افزود: زیرا تجهیز گروه های خط گرم فرمان از راه نزدیک این امکان را فراهم می کند تا همکاران ما از نزدیک شبکه 20 هزار ولت را لمس کنند و ما مانع از اعمال خاموشی مشترکان شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پروژه های توسعه و بهینه سازی شبکه زیادی را در سطح استان انجام داده ایم که سبب شده است میزان خاموشی ما به حدود یک هفتم میانگین کشوری برسد و تلفات ما در خاتمه سال 98 به 7 درصد برسد که رکورد خوبی بین شرکت های توزیع سطح کشور است.

وی به خرید برق از نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که به نیابت از سازمان انرژی تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران انجام می دهیم خرید تضمینی برق از نیروگاه های خورشیدی است.

دادگر شرح داد: سال 98 توانستیم از 76 نیروگاهی که در سطح استان مشترکان علاقه مند بودند و سرمایه گذاری کردند، قرارداد خرید تضمینی منعقد کنیم و 919 کیلووات مجموع ظرفیت این نیروگاه ها بود که به شبکه متصل شدند.

وی گفت: در مجموع چهار میلیارد و 300 میلیون تومان بهای برق خریداری شده از این نیروگاه ها بود که در وجه مشترکان پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: با این احتساب و عملکرد قبل، مجموع مشترکان ما 259 مشترک و 2 هزار و 715 کیلووات است که به شبکه متصل هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد پرداختی در وجه این مشترکان 7 میلیارد تومان است گفت: این طرح از سال 95 کلید خورده است و ادامه دارد.

دادگر به شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن مشترکان اشاره کرد و افزود: از مشترکان تقاضا می شود برای حفظ سلامت خود و خانواده و به منظور ارج نهادن به زحمات کادر پزشکی و درمانی برای پرداخت قبوض برق خود از خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشترکان می توانند با استفاده از سامانه تلفنی 1521، سامانه فوریت های برق 121، وب سایت اینترنتی شرکت برق و اپلیکیشن موبایلی خدمات خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جمعیت روستایی برخوردار از برق خراسان جنوبی به 99.85 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت روستایی برخوردار از برق خراسان جنوبی به 99.85 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید